tirsdag den 8. april 2014

Tv-reklame analyse. Kenneth.

Reklame: McDonalds (https://www.youtube.com/watch?v=PmrTDZy3f2M).

Hvad reklameres der for?
McDonalds mad.

Hvilke argumentationskneb er der blevet brugt?
Idolkneb, Miami Heat spilleren Lebron James og Houston Rockets spilleren Dwight Howard.

Hvem er afsender og modtager?
Afsenderen er to af de bedste basketball spillere i verden, som spiller basket mod hinanden, vinderen får Lebrons mad fra McD.
Modtageren er mere eller mindre alle, nok rigtig mange sportfans pga. at det er to kæmpe sportsstjerner man bliver for når reklamen bliver vist.  

Perspektivering.
Jeg perspektiverer reklamen med en anden reklame for fastfood, nemlig en reklame for Papa Johns, deri bruger de også en kendt sportsstjerne, Peyton Manning som er en meget dygtig Amerikansk fodbold spiller(https://www.youtube.com/watch?v=PXN-9J_onFk).

Tekst og sprog.
Sproget er engelsk(amerikansk) og "teksten/dialogen" er lavet sådan at man selv kan relatere til den måde de snakker på, fordi det nok er sådan noget man gør med sine venner nogle gange(spiller/væder om noget).

Et godt tidspunkt at sende reklamen på ville være under en basketball kamp. Og på sportskanaler(ESPN, Eurosport, Eurosport 2, ESPN America)

Livsstil.
Reklamen prøver at vise at, McDonalds er for alle, selv sportsstjerner som skal holde sig i form, de spiser der, så det kan jeg også.

Lyd.
Dialogen mellem personerne lyder meget naturlige og ægte. Der er også lav underlægningsmusik, musikken passer godt til reklamens handling.

Klip.
Reklamen er klippet som en "montage" derfor Montageklip.

Vurdering.
Jeg elsker McDonalds, og jeg elsker reklamen, synes den er sjov, kan godt lide at de har fået Lebron og Dwight til at reklamere for deres mad. Jeg får helt klart lyst til at købe deres mad når jeg ser reklamen. Jeg synes helt klart at reklamen rammer sin målgruppe.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar